2021-03-08 15:01Pressmeddelande

Flowlife lanserar årets hetaste träningsprodukt, Flowtank!

E-handelssuccén Flowlife fortsätter att leverera nya och innovativa produkter. På onsdag lanseras årets hetaste träningsprodukt, Flowtank!

Flowtank är en revolutionerande produkt som, till skillnad från kettlebells, skivstänger eller hantlar, använder sig av vatten för att utmana styrka, stabilitet och balans. Flowtank är allt som behövs för att göra vardagsrummet eller trädgården till ett fullskaligt gym.

Vad som skiljer Flowtank från andra träningsprodukter är vikt- och vinkelförskjutningarna som tvingar kroppen att justera sig själv, för att kontrollera vattnet.

Användningsområdena är oändliga - Oavsett om du vill bygga muskler, jobba på din stabilitet och balans eller vill rehabilitera en skada, kan du vara säker på att Flowtank hjälper dig på vägen.

Sedan starten av 2016, har Flowlife varit marknadsledande i att ta fram innovativa återhämtningsprodukter till branschproffs och privatpersoner. Lanseringen av Flowtank och att ta sig an träningsbranschen, blir således inget undantag.

Läs mer om Flowtank här!

Om Flowlife

Flowlife grundades 2016 och är ett innovativt bolag som tar fram morgondagens produkter för välmående. Bolaget har sina rötter i Stockholm och säljer sina produkter i hela Europa. Flowlife arbetar för att fler ska ha flow i sina liv. Visionen är att göra träning återhämtning så tillgängligt som möjligt. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter vill Flowlife ge fler möjligheten att prestera och återhämta sig på topp.

Alexander Hosby
Alexander Hosby